Connect with us

INTERVJU

Jernej Smisl: Vlaganje v marketing v teh časih je pomembno!

Foto: RK Celje Pivovarna Laško

Jernej Smisl: Vlaganje v marketing v teh časih je pomembno!

Pred dnevi je večino slovenske rokometne javnosti presenetila vest, da se združenje na predlog Rika Ribnice resno pogovarja o sprejetju sklepa, da spletni prenosi vseh tekem Lige NLB postanejo neobvezni. Med komentarji ob objavi na našem Facebook profilu se je odzval tudi predsednik celjskega kluba Jernej Smisl, s katerim smo se pogovarjali o vlaganju marketinga v trenutni situaciji.

Jernej Smisl je predsedniško funkcijo celjskega kluba prevzel januarja 2018 in na tem položaju zamenjal Bojana Cizeja. Z njegovim prihodom se je nadaljevalo dobro delo finančne stabilnosti, julija istega leta so bili poplačani vsi dolgovi, v prihodnje pa bo vodstvo še naprej delalo na razvoju mladih in perspektivnih talentov, vključno s prvo ekipo, ki jo sestavlja le peščica tujcev.

Med največja priznanja v zadnjih letih nedvomno spada tudi dejstvo, da je Evropska rokometna zveza označila klub z najboljšo evropsko akademijo. Uspehi so številni, upravni odbor pa želi s pravilnim strateškim pristopom vrniti klub med najboljše v Evropi.

Smisl poleg opravlja predsedniške vloge pri aktualnem državnem prvaku, deluje še pri marketingu za VIDAA USA ter upravnem odboru Društva za marketing Slovenije.

V zadnjih dneh odmeva predvsem informacija o možnosti sprejetja sklepa, da spletni prenosi Lige NLB postanejo neobvezni. V primeru, da se to resnično zgodi, si bo celotno vodstvo združenja prvoligašev ter širša javnost naredila marketinško luknjo in se s produktom Lige NLB vrnila dva koraka nazaj.

Z Jernejem Smislom smo se pogovarjali o delovanju celotnega marketinga Lige NLB, njegovem pogledu na trenutno situacijo in tudi načinu pristopa celjskega PR oddelka.

Jernej, kako komentirate odločitev združenja prvoligašev, da s predlogom RD Riko Ribnica ukine neobveznost izvedbe spletnega prenosa Lige NLB?
Sam nisem bil prisoten na seji, vendar me je novica presenetila. Kolikor sem seznanjen, se veljavnost sklepa še preverja, pa vendar že samo poskus in debata o tem se mi zdita škodljivi potezi za obstoj in razvoj rokometa. Vsi športni kolektivi in lige delajo na distribuciji vsebin in ne na zmanjšanju le tega. Danes, ko klubi in zveze zaradi situacije, v kateri smo, sponzorjem ne “dostavljamo” dogovorjenega, je to še toliko bolj pomembno. 

S tem je bil storjen korak nazaj k medijskemu produktu Lige NLB, kaj ne?
Če bo to obveljalo, vsekakor. 

Sebastjan Gergeta na vrhu združenja rokometnih prvoligašev sedi že dve leti. Foto: Slavko Kolar/ŠD Šport

Nam lahko zaupate vaše ideje oz. predloge, s kakšnimi dodatnimi marketinškimi potezami bi lahko naredili Ligo NLB še atraktivnejšo?
Uvedba spletnih prenosov, je bil velik korak v pravo smer. Pri današnji tehnologiji je mogoče YouTube in Facebook videe gledati doma, na televiziji, torej smo pripeljali prenos vseh tekem naravnost v dnevno sobo vsakega doma, kar je izjemno. Samo na primer: danes starši zaradi omejitev otrok ne morajo gledati v živo v dvorani, lahko pa preko Facebooka ali YouTuba. Super se mi zdi tudi protokol pred tekmo. Liga je v zadnjih dveh letih pod vodstvom Sebastjana Gergete in ekipe, ki si jo je izbral, lepo rasla. Prostora za napredek je veliko, vendar je na drugi strani povezan tudi s stroški, zato je treba biti pri idejah previden, saj vse niso izvedljive. Vsak bo moral nekaj žrtvovati, da bo produkt rasel. Tako je tudi v primeru prenosov, ker niso zastonj. Vsak EUR je pomemben, vendar investicija v to je investicija v prihodnost. Če kdo, smo mi v Celju tisti, ki se zavedamo, kako nam je virus, nepričakovano podražil sezono. Samo na račun testiranj in ukrepov za 70.000 EUR. Tedensko plačujemo med 2.000 in 4.000 EUR za teste, da lahko nastopamo v EHF Ligi Prvakov, do 24 ur pred tekmo ne vemo, kdo bo lahko potoval in nastopal. V Sloveniji pa recimo testiranje ni obvezno. Da o vstopnicah in drugih izgubljenih prihodkih ne govorimo. Ravno zaradi tega, menim, da je vlaganje v marketing v teh časih še toliko bolj pomembno. 

Trenutna situacija omejuje polne tribune na celotnih športnih dogodkih. Foto: Dominik Pekeč/ŠD Šport

Nekaj prvoligašev očitno ne posveča toliko časa marketingu. Kateri klubi pa po vašem mnenju z marketinškimi vsebinami in PR spadajo v vrh slovenskega rokometa, s takšnega vidika?
Težko je soditi. Verjamem, da se vsi trudimo v skladu s svojimi možnostmi in resursi. Osebno so mi v oči padli izjemno dobri prenosi Dobove, aktivnosti novopečenih prvoligašev, simpatična komunikacija Trima, Gorenje ima že tradicionalno dober marketing, tudi Maribor, Slovenj Gradec in Krka uporabljajo inovativne pristope. Težko je rangirati, lahko pa se vsi učimo drug od drugega. Lahko rečem, da se vidi napredek na vseh korakih, zato so mi poteze, kot je omenjena, nerazumljive. 

Kako je sestavljena PR in marketinška vizija celjskega kluba?
V Celju imamo tradicionalno močno PR in marketing podporo. Sestavlja jo več ljudi, ki pa niso vsi zaposleni v klubu. Ti dve področji ocenjujemo kot ključni za razvoj kluba, zato jima dajemo tudi veliko pozornosti. 

S kakšnimi aktivnostmi poskušate privabiti navijače in vzbuditi zanimanje javnosti v teh časih, ko dvorane ne morejo biti v celoti polne?
Z različnimi in sodobnimi. Veliko poskušamo. Zadnja akcija je definitivno: Postani Legendarno ime Zlatoroga, kjer smo dali navijačem, podpornikom in simpatizerjem možnost, da le v parih klikih opravijo nakup imena na sedežu v Hramu slovenskega rokometa, s prispevkom pa pomagajo tudi klubu v teh, za vse, težkih časih. Uvedli smo spletne prenose za vse selekcije (od mlajših dečkov do članov), pripeljali profesionalnega komentatorja, legendo Iva Milovaniviča, postavili nov fan shop, ki deluje na platformi Shopify, snemamo veliko video vsebin, da lahko približamo dogajanje navijačem, če že na tekme ne morejo. Imamo tudi ogromno aktivnosti zunaj dvorane. Vrsto let že sodelujemo z Europa Donna, letos smo denimo darovali računalniško opremo. Včasih se kar čudim, koliko vsega se dogaja v tako majhnem klubu. Ko se menim s kolegi iz tujine, mi pravijo da ne razumejo, kako lahko toliko dela opravi tako malo ljudi. 

Ter še za konec, kakšne posledice utegne po vašem mnenju imeti slovenski rokomet ob vnovični prekinitvi tekmovanj?
Posledice bodo vidne skozi čas. Vsekakor je iluzorno pričakovati nemotena tekmovanja, ko pa v državi vlada izredno stanje zaradi virusa, ki je med nami. 

Glavni urednik rokometnega portala ŠD Šport

https://www.facebook.com/lindapskmdoo/

More in INTERVJU